SENSOPLASTYKA – ZAJĘCIA DLA SMYKA’
Treść
Wiek przedszkolny to czas, w którym następuje dynamiczny rozwój poznawczy dziecka, dziecko eksploruje, poszukuje doświadczeń. Ciekawość świata, intensywny rozwój języka skłania je do zadawania pytań. Dokonuje coraz to nowych odkryć otaczającej rzeczywistości. Nauczyciel tworząc odpowiednie warunki do rozwijania dziecięcej kreatywności zapewnia dziecku możliwość wyrażania myśli, przeżyć, czyli swobodnej ekspresji. Zachęca do podejmowania wysiłku, motywuje do dalszego działania, szukania pomysłów, podejmowania nowych wyzwań. Opracowana innowacja ma za zadanie odkrywać, rozwijać i wspomagać umiejętność kreatywnego poznawania rzeczywistości.
Cele główne:
- rozwijanie twórczości, kreatywności,
- wspomaganie rozwoju intelektualnego,
- usprawnienie funkcji integracji sensorycznej.
Program innowacji zawiera treści zgodne z nową podstawą programową wychowania przedszkolnego, które wynikają z realizacji zadań przedszkola zawartych w tejże podstawie. Opracowana przeze mnie innowacja „Sensoplastyka – zajęcia dla smyka” realizowana będzie w roku szkolnym 2025/2026. Harmonogram działań innowacyjnych zawiera propozycje różnorodnych form działań. Objęte jej oddziaływaniem zostaną dzieci 3, 4-letnie. Przebieg zajęć innowacyjnych będzie uwzględniał możliwości rozwojowe oraz ich wiek. Innowacja przewiduje wykorzystanie różnorodnych, nowatorskich metod i form.
Ewaluacja zostanie przeprowadzona poprzez:
-obserwację dzieci podczas zajęć,
-rozmowy z dziećmi i rodzicami,
-analizę dokumentacji fotograficznej,
-notatki nauczyciela z obserwacji zachowań i postępów dzieci.
Joanna Król