Konkurs dla uczniów klas IV-VIII
Treść
Z ekologią na każdym przedmiocie w szkole i w terenie.
Badanie jakości powietrza, poprzez określenie czystości powierzchni śniegu i wody powstałej po jego stopieniu.
W ramach konkursu należy wykonać ogólną ocenę stanu czystości powietrza poprzez analizę czystości śniegu. W tym celu należy wykonać wstępną analizę wizualną stopnia czystości powierzchni śniegu a następnie zebrać do pojemnika niewielką jego ilość. Po stopieniu śniegu, powstałą wodę należy przefiltrować przez np.: białą bibułę filtracyjną, chusteczkę higieniczną lub watę ułożoną na sitku. Po przefiltrowaniu całej wody oceniamy czystość filtru przez który przefiltrowano wodę. Wyciągamy wnioski zarówno z oceny stanu czystości powierzchni śniegu i czystości filtra. Otrzymane wnioski należy również zestawić z miejscem pobrania próbek śniegu, stanem czystości powietrza i ogrzewaniem budynków. Warto zwrócić uwagę na to czy powinno się jeść śniegu, nawet ten śnieżnobiały i wyglądającego na „czysty”.
Prace wysyłamy do 15 marca na adres e-mail: ecology@10g.pl